top of page
תמונת הסופר/תמערכת האתר

ברא כרעא דאבוה | הכרזת התמיכה בגר"ד יוסף לראשון לציון

אמש (מוצ"ש כי תצא), הכריז מרן ראש הישיבה רבנו הגר"מ מאזוז שליט"א בשיעור השבועי על תמיכה ברורה במועמדתו של הגאון הגדול הרב דוד יוסף שליט"א להבחר ולכהן בתפקיד הראשון לציון והרב הראשי לישראל.


הגר"ד עם מרן רה"י ומרן הראש"ל במעמד סיום הש"ס המרכזי לפני כארבע שנים


בדבריו אמר מרן ראש הישיבה: "קודם כל, אנחנו מקדמים בברכה את הגאון רבי דוד יוסף שליט"א, שעוד מעט בעזרת ה' ייבחר לרב ראשי לישראל. וזה מגיע לו; קודם כל, ברא כרעא דאבוה. ודבר שני, אביו ז"ל אמר לו: "השקעתי בך יותר מכל הילדים", השקעתי!".


ראש הישיבה הוסיף ואמר: "כבר היה רבי יצחק שיהיה בריא, עכשיו אחיו הקטן רבי דוד. וחוץ מזה הוא כתב כמה ספרים בהלכה - "הלכה ברורה" כמה כרכים - "מְלֵאִים זִיו וּמְפִיקִים נֹגַהּ", כדאי להעריך את הדברים האלה!".


לאחר ההכרזה בשיעור השבועי, מרן אף פרסם אגרת ברכה לגר"ד ובה קריאה לתמוך במועמדותו לתפקיד, במכתב שתחילתו עוסק בדברי תורה ובדיון הלכתי כתב מרן כי "ברכתי לגאון שיפוצו מעיינותיו חוצה ויזכה למלא מקום אביו מרן זצ"ל בכל העניינים"


מלבד אגרת הברכה שפרסם מרן ראש הישיבה, הצטרף לקריאה גם מורנו הגאון הגדול רבי צמח מאזוז שליט"א וכתב "גם אני מצטרף להמלצות הרבנים הגאונים לבחירת תפקיד הראשון לציון את הגאון הגדול המלך דוד בן הגר"ע זיע"א, ויהי דוד בכל דרכיו משכיל וה' עמו, אמן"


תמיכתו של ראש הישיבה במועמדות הגר"ד יוסף לתפקיד הרם, באה על רקע שנים ארוכות של קשר תורני וידידות עמוקה בינו ובין מרן ראש הישיבה וישיבתנו הקדושה, קשר שכבר החל עוד בימי אביו הגדול זיע"א.


הגר"ד נוהג לעלות למרן רבנו שליט"א מעת לעת לדיונים ולמשא ומתן הלכתי, להתייעצויות שונות, לברכה וכן לשוחח עמו בענייני השעה. כמו כן משך שנים נוהג הגר"ד בקביעות לעלות לישיבתנו הקדושה לעצרת הזכרון המרכזית השנתית לזכרו של אביו מרן רבנו הגדול זיע"א בהיכל הישיבה. זאת לרבות ובנוסף להגעתיו לשמחות בית מרן רבנו שליט"א ועוד. פסקיו הנדפסים בספריו הנודעים - שכאמור קילסם מרן שליט"א בשיעור השבועי - מעוטרים במקורות רבים מספרי ומדברות קודשו של מרן רבנו שליט"א אליהם הוא דן ומתייחס בחרדת קודש, ואת ההלכות שכתב בעניין קריאת התורה ניתן למצא במבוא לתיקון קוראים איש מצליח.


תמיכה זו מייצגת חלק ניכר ומכריע בציבור ובגוף הבוחר שעד כה לא הצהירו על תמיכה רשמית באחד מן המועמדים. וקרוב לודאי כי תמיכת מרן ראש הישיבה מטה את הכף באופן סופי לטובת הגר"ד שליט"א אשר ככל הנראה ייבחר לתפקיד רם המעלה.



0 תגובות

Comments


bottom of page