top of page
תמונת הסופר/תמערכת האתר

מזמור לתודה | רבני הישיבה בהודאה לקב"ה על המבצע המוצלח


לאחר הצלחת המבצע המסתורי שנערך אתמול (שלישי) בלבנון ובסוריה בקרב פעילי הטרור, רבני הישיבה הודו לקב"ה על שמירתו והשגחתו לעם ישראל.



הבוקר (רביעי) הוסיף מרן ראש הישיבה רבנו הגר"מ מאזוז שליט"א בסיום ההלכה יומית, ודיבר על האירוע:


"אתמול היה נס גדול - אני לא יודע איך היה הנס הזה - שכל מחבל שרוצה להתקשר עם חברו, המכשיר ההוא נופל עליו, והורג אותו. אמרו היו 4,000 פצועים, וגם 400 פצועים קשה, ועוד כמה הרוגים. הקב"ה מראה לנו, שהוא עושה לנו טובות, ואנחנו צריכים להכיר ולהעריך את הטובות שלו. כל אלה שבאים לכותל המערבי לומר סליחות, הקב"ה יתן להם שכרם, הוא שומר אותם שלא יקרה להם עוד שום פגע."


"בנביאים של היום (בחק לישראל), כתוב: "לֹא יִשָּׁמַע עוֹד חָמָס בְּאַרְצֵךְ, שֹׁד וָשֶׁבֶר בִּגְבוּלָיִךְ. וְקָרָאת יְשׁוּעָה חוֹמֹתַיִךְ, וּשְׁעָרַיִךְ תְּהִלָּה" (ישעיה ס', י"ח), מה התרגום של "חָמָס"? "חַטְפָא". לא יהיה עוד יותר חטופים. "לָא יִשְׁתְמַע עוֹד חַטְפָא בְּאַרְעִיךְ, בִּזָא וּתבָרָא בִּתְחוּמִיךְ. וִיעַרְעוּן פּוּרְקַן עַל שׁוּרָךְ, וֻעַל תַּרְעָךְ יְהוֹן מְשַׁבְּחִין". הגוים אומרים: איזה עם זה. הקב"ה אוהב אותם! מה שלא המציאה אמריקה, ולא רוסיה, ולא גרמניה ולא שום דבר... נתן להם שכל להמציא דברים כאלה. לא סתם נאמר בתורה: "רַק עַם חָכָם וְנָבוֹן, הַגּוֹי הַגָּדוֹל הַזֶּה" (ד', ו')."


מורנו הגאון הגדול רבי צמח מאזוז שליט"א, אמש בסדר מוסר בהיכל הישיבה נשא דברים בפני התלמידים על המבצע, וקרא יחד איתם את פרק "מזמור לתודה" כהודאה לקב"ה.

0 תגובות

Comments


bottom of page