top of page
תמונת הסופר/תמערכת האתר

ממעמקים | מרן ראש הישיבה במסר למאזיני קול ברמה

מרן ראש הישיבה רבנו הגר"מ מאזוז שליט"א אמש במסר מיוחד למאזיני רדיו "קול ברמה", במהדורה המרכזית אצל יעקב גרודקה בעקבות המתיחות והמצב הביטחוני


יהודה חזן במעונו של מרן


אנחנו רוצים לומר 'ערב טוב', למרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי מאיר מאזוז. אם כבוד הרב יכול ככה לחזק אותנו, אנחנו נמצאים בצרה, אנחנו צריכים הרבה מאוד סיעתא דשמיא בתקופה הזו. אם כבוד הרב יכול לחזק אותנו.

רבותי! אנחנו נמצאים בצער גדול. כל עם ישראל, גם בארץ וגם בחוץ לארץ. יש לנו פרק אחד בתהלים - [ק"ל]: "שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים" – אנחנו נמצאים בעומק. בעומק הטילים, בעומק הצרות. אבל מהמעמקים האלה, יהיה רק טוב בעזרת השם.


[כאן קרא מרן רבנו שליט"א את מזמור ק"ל בתהלים:] שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ ה': ה' שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי: אִם עֲו‍ֹנוֹת תִּשְׁמָר יָ-הּ ה' מִי יַעֲמֹד: כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא: קִוִּיתִי ה' קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי: נַפְשִׁי לה' מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר: יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל ה' כִּי עִם ה' הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת: וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲו‍ֹנֹתָיו:


רק מלה אחת נאמר על הפסוק "מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר, שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר". מה הכוונה? אלה שהם שומרים מחוץ לעיר - שומרים שלא יבואו אויבים וכדומה, עד הבוקר הם שומרים. אבל כל רגע ורגע, הם מחכים שיגיע הבוקר. "משומרים לבוקר" שהם "שומרים (-מחכים) לבוקר". "שומרים לבוקר" - הם מחכים לבוקר; יבוא הבוקר "אה, ברוך ה' המצב טוב. הלילה עבר בשלום". ככה יעשה ה', שכל מה שהם יורים עלינו טילים, הטילים יחזרו אליהם. טי"ל ר"ת "טוֹב ה' לַכֹּל, וְרַחֲמָיו עַל כָּל מַעֲשָׂיו" (שם קמ"ה, ט'). אומר רבי ינון חורי ע"ה: "ורחמיו על כל מעשיו" ר"ת עכו"ם. אפילו על עכו”ם הוא מרחם, ק"ו על עם ישראל. וכמה שהם אולי שכחו קצת מהלכות התורה, אבל הם יהודים. זכות אברהם, יצחק ויעקב אבינו תגן עליהם, ועל כל עם ישראל.


בעזרת ה'. תודה רבה וישר כח, למרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי מאיר מאזוז. ותודה רבה גם ליהודה חזן 'שליח קול ברמה לעולם התורה', שממש עכשיו נמצא במעונו של מרן ראש הישיבה, וככה חיבר את מרן ראש הישיבה כאן לשידור חי, אז תודה רבה גם לך!

0 תגובות

Comments


bottom of page