top of page
תמונת הסופר/תמערכת האתר

במחיצתו | ראש השנה תשפ"ה במחיצתו של מרן ראש הישיבה

ראש השנה תשפ"ה במחיצתו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי מאיר מאזוז שליט"א: (מתוך סיכום אירועי ראש השנה תשפ"ה בחצרות הקודש ובהיכלי התורה, מאת משה ויסברג, באתר 'בחדרי חרדים'. ויוסי שטארק, באתר 'חדשות JDN').

ברכת “ויתן לך” רבתי כנהוג במוצאי שבת, במוצ"ש הראשון של השנה, ממרן ראש הישיבה שליט"א לכל הקהל הגדול בבית מדרשו, כאשר כל אחד ואחד מניח את ידו על ראש חבירו (צילום: ש.פ.ה).


מרן ראש הישיבה הגר"מ מאזוז שליט"א קיים את תפילות ראש השנה בבית מדרשו הסמוך לביתו ‘אהבת התורה – איש מצליח’. מי שעבר לפני התיבה ושימש כחזן, היה הגאון רבי אברהם חדאד שליט"א.


במהלך החג עברו לפני ראש הישיבה אלפים מתלמידיו ומתושבי העיר, לברכת ‘שנה טובה ומבורכת’ כאשר ראש הישיבה מברך כל אחד ואחד באופן אישי.


בדרשתו בליל החג דיבר הגר”מ מאזוז מענייני דיומא בהלכה, כאשר בהמשך ציין ראש הישיבה כי במזמור החג נאמר “אבחנך על מי מריבה סלה”, ודבר זה בא לרמוז כי יש להיזהר מכעס בימי ר”ה, כפי שכתבו הפוסקים.


עוד אמר הגר”מ מאזוז כי אנו נמצאים כעת במלחמה בה תוקפים את ישראל מחזיתות רבות ועלינו לזכור כי אומות העולם היו נלחמים נגדנו מאז ומעולם, ואנו צריכים לברך ולהתפלל על החיילים הנלחמים בחזית מול האויב. “אך אל לנו לשכוח”, הוסיף מרן, “כי ה’ הוא הנותן לנו כח לעשות חיל”.


לסיום ציין ראש הישיבה את סדר הסימנים הנהוג בליל החג, ואמר כי “על פי המנהג שמוסיפים יהי רצון על ‘חבוש’, ועל פי הצעת חכמי הדור נהגו לומר: ‘שתהא שנה זו טובה ומתוקה. ושיצאו חבושי עמך ישראל ממאסרם לאורה’, יש להוסיף השנה בנוסח: ‘וחטופי עמך ישראל'”. מרן הוסיף כי השנה הקרובה היא שנת תשפ”ה – ר”ת ת’הא ש’נת פ’דיון ה’עם.


בבוקר היום הראשון עלה ראש הישיבה להפטרת חנה שנרכשה עבורו במיוחד, ע”י אחד מתלמידיו הקרובים.


בדברים שנשא הגר"מ מאזוז במוצאי החג (ערב שבת שובה), ציין ראש הישיבה כי אנו נכנסים לשבת שובה שנקראת על שמה של הפטרת השבת. הגר”מ מאזוז קרא לציבור המתפללים הרווקים להשתדל להזדרז במציאת זיווגם ושלא לברור יתר על המידה בשידוכים. עוד הוסיף ראש הישיבה ועורר את הקהל לשוב בתשובה שלמה, וציין כמה דברים בהם ניתן להתחזק בעשרת ימי תשובה: הקפדה על אכילת בשר חלק, כיסוי הראש לנשים, אמירת הפתיחה קודם תפלת שחרית והוספה במידות טובות.


לסיום אמר הגר”מ מאזוז כי בשנה האחרונה היו גזירות ומניעות רבות נגד לומדי התורה ע”י שופטי בג”צ, ואמר כי עליהם נאמר “כלבוש תחליפם ויחלופו” ושבעזרת ה’ בשנה הקרובה הבאה עלינו לטובה לא יגעו חלילה בתורה הקדושה ולומדיה.


מחזה מרגש נרשם במוצאי השבת – שובה, כאשר מרן ראש הישיבה בירך את כל הקהל הגדול בברכה “ויתן לך” רבתי, כפי הנהוג לומר במוצאי שבת, כאשר כל אחד ואחד מניח את ידו על ראש חבירו.

0 תגובות

Commentaires


bottom of page