top of page
תמונת הסופר/תמערכת האתר

"יש כח בתפילה" | מרן ראש הישיבה במסר לראש השנה

מעשה בחזן אחד, ושמו מאיר מועלם (הוא היה מתפלל איתנו כמה שנים). הוא סיפר לי: שלוש עשרה שנה, אשתו לא נפקדה. אז מישהו אמר לו - איני זוכר מי - "תעלה להפטרה של ראש השנה, ביום הראשון". אז הוא קרא את ההפטרה, שחנה הנביאה התפללה: "ה' צְבָאוֹת אִם רָאֹה תִרְאֶה בָּעֳנִי אֲמָתֶךָ. וּזְכַרְתַּנִי וְלֹא תִשְׁכַּח אֶת אֲמָתֶךָ. וְנָתַתָּה לַאֲמָתְךָ זֶרַע אֲנָשִׁים. וּנְתַתִּיו לַה' כָּל יְמֵי חַיָּיו. וּמוֹרָה לֹא יַעֲלֶה עַל רֹאשׁוֹ" (שמואל-א' א', י"א). הוא הגיע לפסוק הזה, התחיל לבכות. מרגש הפסוק הזה! ואשתו בעזרת הנשים (של בית הכנסת "אליהו הנביא"), גם היא התחילה לבכות. כל הקהל נעשו כמרקחה, בוכים כולם - אנשים ונשים. ובאותה שנה, נולדה לו בת יחידה! בת יחידה נולדה לו, ומאז לא הביא יותר ילדים. לדעת שיש כח של תפלה! יש אנשים שהם רבים על עלייה; "מה אתם רבים?", כי יש כח בתפילה, ובמיוחד אם אתה מתפלל ביום ראש השנה.


אז אנחנו צריכים להתפלל ביום ראש השנה, שתהיה השנה הזו הבאה עלינו לטובה: שנה טובה, שנה מתוקה, שנת גאולה וברכה. וכל האויבים שלנו, יעזבו אותנו1. ועם ישראל יכיר ויבין - שהכח שלנו הוא לא נובע מכוח טבעי, הוא לא נובע מטנקים, הוא לא נובע משום דבר, הוא נובע מכוחו של בורא עולם! אנחנו חיים בין מיליוני אדם שהם שונאים אותנו. ממש שונאים אותנו. ואנחנו קיימים. כל העולם שונאים אותנו, ואנחנו חיים וקיימים!


מה שקרה בשבוע שעבר עם נסראללה, אמרו שזה כתוב בפרשה: "ה' אֱלֹקֶיךָ הוּא עֹבֵר לְפָנֶיךָ. הוּא יַשְׁמִיד אֶת הַגּוֹיִם הָאֵלֶּה מִלְּפָנֶיךָ, וִירִשְׁתָּם" (ל"א, ג'). "הוא ישמיד", עולה 376 כמנין "נסראללה". הוא ישמיד! בשורות טובות ושנה טובה.


שנה טובה ומבורכת!


◇◆◇


אנחנו מאחלים לכל אחד, לכל אחת, לכל יהודי שומר מצוות, ושאינו שומר מצוות. שהשנה הבאה תהיה הרבה יותר טובה מהשנה הקודמת. סבלנו בה הרבה ייסורים, הרבה צרות, הרבה תלאות, ואנשים מגורשים מבתיהם כמו גרוש ספרד... אבל בעזרת ה' בשנה הבאה, יפסקו המלחמות, יפסקו כל הדברים הרעים האלה. ועם ישראל יתקיים בו הפסוק "וְשָׁקַט וְשַׁאֲנַן וְאֵין מַחֲרִיד" (ירמיה מ"ו, כ"ז). יהיה שקט, יהיה שאנן ויהיה רגוע, ואין מי שיחריד אותו. אמן כן יהי רצון.

0 תגובות

Comments


bottom of page