top of page
תמונת הסופר/תמערכת האתר

"אני שליח של הרב" | הראש"ל הגר"ד יוסף עלה למרן רה"י

הערב, שני, עלה מרן הראשון לציון הגאון הגדול רבי דוד יוסף שליט"א לבית מדרשו של מרן ראש הישיבה רבנו הגר"מ מאזוז שליט"א להודות לו על תמיכתו האיתנה במועמדו לאורך כל מערכת הבחירות, לדון יחד במספר סוגיות חשובות הנוגעות להנהגת הרבנות, וכן להזמינו לטקס ההכתרה שיתקיים בעז"ה לאחר חג הסוכות.


קרדיט תמונה: באדיבות המצלם


כידוע, [כאן] לאורך כל מערכת הבחירות לרבנות הראשית, הוביל מרן ראש הישיבה את התמיכה במועמדותו של הגר"ד והכריז בפומבי על התמיכה בו בשיעור השבועי המרכזי הנמסר מבית מדרשו ומועבר בשורת פלטפורמות וערוצי קודש, הן בשידור ישיר והן בשידור חוזר ביום ראשון.


בדבריו בשיעור (מוצ"ש כי תצא) אמר מרן ראש הישיבה: "קודם כל, אנחנו מקדמים בברכה את הגאון רבי דוד יוסף שליט"א, שעוד מעט בעזרת ה' ייבחר לרב ראשי לישראל. וזה מגיע לו; קודם כל, ברא כרעא דאבוה. ודבר שני, אביו ז"ל אמר לו: "השקעתי בך יותר מכל הילדים", השקעתי! כבר היה רבי יצחק שיהיה בריא, עכשיו אחיו רבי דוד. וחוץ מזה הוא כתב כמה ספרים בהלכה - "הלכה ברורה" כמה כרכים - "מְלֵאִים זִיו וּמְפִיקִים נֹגַהּ", כדאי להעריך את הדברים האלה!".


לאחר ההכרזה בשיעור השבועי, מרן פרסם אגרת ברכה לגר"ד ובה קריאה לתמוך במועמדותו לתפקיד, במכתב שתחילתו עוסק בדברי תורה ובדיון הלכתי כתב מרן כי "ברכתי לגאון שיפוצו מעיינותיו חוצה ויזכה למלא מקום אביו מרן זצ"ל בכל העניינים"


מעבר להכרזה על התמיכה בשיעור השבועי ומעבר לאגרת הברכה שפורסמה, מרן ראש הישיבה אף עמד בקשר עם שורה ארוכה של חברי הגוף הבוחר שפנו לבקש את דעתו דעת תורה והורה להם לבחור ולתמוך בגר"ד יוסף למשרה החשובה.


קרדיט תמונה: מ.א.ח.


כצפוי, ולאחר ההתמודדות הארוכה, נתמנה הגר"ד בתמיכת רוב מכריע של חברי הגוף הבוחר למשרה הרמה של הראשון לציון והרב הראשי לישראל.


כשנודע למרן ראש הישיבה תוצאות הבחירות, שמח מאוד וראה בהם את השתקפות הדברים שאמר לתלמידים בשיעור בעיון (ביום הבחירות): "צריך להתפלל שיבחרו רבנים ראויים, שידעו להלחם באלו שנלחמים בתורה"


הערב, עלה הרב לבית מדרשו של מרן ראש הישיבה להודות לו על התמיכה החשובה והמכריעה שהוביל מרן לאורך כל מערכת הבחירות, ולדון יחד במספר סוגיות חשובות הנוגעות להנהגת הרבנות.


הגר"ד הגיע לשיעורו של מרן הנמסר בין מנחה וערבית, בסיום השיעור ולפני התפלה שוחח מעט עם הרב בענייני השיעור, ולאחריה הציג בפני מרן את היעדים והנושאים אותם הוא הולך ליטול על כתפיו ביתר שאת וביתר עז, ודן עמו בדברים.


בדבריו הודה הראשון לציון הנבחר למרן ראש הישיבה, והתבטא בפניו כי ''אני שליח של הרב, אני שליח בזכות הרב, כל הקידוש ה' הזה הכל בזכותו של הרב''.


קרדיט תמונה: מ.א.ח.


מרן שליט''א הזכיר בפניו ממעשי אביו מרן רבנו עובדיה יוסף זצ''ל, על פעולותיו הרבות בתחום הרבנות ועל השינויים הרבים שעשה.


בביקור העניק מרן ראש הישיבה שליט"א לראשון לציון את ספרו החדש "סלת נקיה" עם הקדשה אישית ובה כתב: "בס"ד, לכבוד ידידינו ויקירנו הרה"ג הגדול מעוז ומגדול הרב הראשי לישראל והראשון לציון בנש"ק ר' דוד יוסף שליט"א, בברכת שנה טובה וכט"ס. נאמ"ן ס"ט. תשרי התשפ"ה, "ולא שמחת אויבי לי" לפ"ק".


בסיום הביקור החשוב, נפרד הגר"ד ממרן ראש הישיבה באהבה וידידות ובברכה הדדית לחתימה טובה ולהגדיל קרן התורה בישראל.


קרדיט תיעוד: באדיבות המצלם

0 תגובות

Comments


bottom of page