top of page
תמונת הסופר/תמערכת האתר

פרסום ראשון | מכתבם של גדולי ישראל להנציח את זכר הנספים

1698 נספים: המיזם המיוחד של מרן ראש הישיבה אליו הצטרפו שאר גדולי ישראל וחברי מועצת חכמי התורה להנציח את זכר ההרוגים ע"י הוספה בשקידת התורה וסיום מסכתות לעילוי נשמתם • כל הפרטים



ביום שמחת תורה אשתקד, קמו הרשעים ופרצו פרצות בחומת ארץ ישראל, וטבחו ללא רחם אם על בנים ובית על יושביו אנשים נשים וטף.


לקראת יום השנה לחללי טבח שמחת תורה ומלחמת 'חרבות ברזל', קם המיזם החשוב "מסיימים ומנציחים" פרויקט הענק לסיומי הש"ס לעילוי נשמת חללי המלחמה, אותו יזם מרן ראש הישיבה רבנו הגר"מ מאזוז שליט"א.


במכתבו כתב מרן ראש הישיבה: "לכל מאן דבעי: עצה טובה קמ"ל רבי, בהיות שבעוה"ר ביום שמחת תורה האחרון נפלו חללים מאחב"י ע"י פראי אדם וצמאי דם קרוב ל – 1,000 נפשות בעוה"ר, ולא נעשה שום דבר לזכרם, לכן בכל בית כנסת יקח אחד המתפללים על עצמו לסיים מסכת אחת עם פרש"י (או מסכת של משניות עם פי' הרע"ב וכדומה) וישתדל לסיים אותה בחג הסוכות הבעל"ט".


ראש הישיבה הוסיף: "ואחרי החג (התשפ"ה) נעשה בל"נ סיום הש"ס בביהכנ"ס המרכזי שלנו או זולתו. ונתתי להם בביתי ובחומותי יד ושם טוב מבנים ומבנות, והשי"ת ינקום נקמת דם עבדיו השפוך בב"א".


"כל מי שמסיים מסכת יקח שם של אחד החללים וילמד לזכותו ולעילוי נשמתו. בברכה רבה, נאמ"ן ס"ט". חתם מרן את מכתבו.


למכתב המיוחד הצטרפו גדולי הדור הספרדים, בהם: מרן הראשון לציון ורבה של ירושלים הגרש"מ עמאר, מרן ראש ישיבת פורת יוסף הגר"מ צדקה, מרן הראשון לציון הנבחר הגר"ד יוסף (יצוין כי זהו המכתב הציבורי הראשון עליו חתום הראשון לציון, מאז עלותו לכהן פאר בכתר הראש"ל והרב הראשי) והרב הראשי לשעבר הגרי"מ לאו.


אל קריאת הקודש הצטרפו וחתומים בנוסף גם כל חברי מועצת חכמי התורה: זקן חברי המועצת הגר"מ מאיה, ר"י מאור התורה הגר"א סאלים, ר"י אור החיים הגר"ר אלבז, ר"י יקירי ירושלים הגר"י כהן וגאב"ד יורה דעה הגר"ש מחפוד.


בנוסף שורה ארוכה של רבני ומנהיגי קהילות הצטרפו למכתב, בהם הגר"צ מאזוז, הגר"י ברדא, הגר"ר כהן, הגר"פ כהן, הגר"ד עידאן, הגר"ל ישי, ועוד רבני ערים ראשי ישיבות ודיינים חשובים.


על פי תקנתם של גדולי ישראל, כל אחד ואחד יקח על עצמו מסכת ללימוד לעילוי נשמתם של אחד הנופלים, ויקיים את סיום המסכת בבית הכנסת הסמוך לביתו, בבוקר יום שמחת תורה.


מעמד הסיום המרכזי יתקיים אי"ה בבית המדרש המרכזי הגדול "אהבת התורה - איש מצליח" בראשותו של מרן ראש הישיבה שליט"א מיד לאחר חג הסוכות הבעל"ט. פרסום ופרטים על המעמד הגדול יצאו בנפרד, סמוך ונראה למועד האירוע.


להצטרפות למיזם הגדול וללקיחת מסכת גמרא או משנה ושם אחד הקדושים הי"ד להנצחתו, ניתן לחייג כעת למערכת הטלפונית בטלפון מספר: 03-717-69-03. וכן ניתן להיכנס לאתר הייעודי "מסיימים ומנציחים" וגם אתם תזכו להצטרף לקריאתם של גדולי ישראל ולהנציח את זכר הנספים.






0 תגובות

Comentários


bottom of page