top of page
תמונת הסופר/תמערכת האתר

מזמור לתודה והארכת הלימוד: כך הגיב מורנו הרב צמח לדיווח על חיסולו של מוחמד דף

וּבַאֲבֹד רְשָׁעִים רִנָּה: מורנו הגר"צ מאזוז שמע בצאת השבת את הדיווחים על חיסולו של מוחמד דף, נשא "מזמור לתודה", וקרא לתלמידי הישיבה להוסיף ולהתחזק בלימוד • כל הפרטים



בצאת השבת התבשר עם ישראל בבשורה הטובה, עם הדיווחים על חיסולו של מנהיג הזרוע הצבאית של חמאס, ומי שהיווה שנים רבות איום קיומי על מדינת ישראל, מוחמד דף.


מורנו הגאון הגדול רבי צמח מאזוז שליט"א, ששהה כמידי שבוע בצאת השבת בישיבה הגדולה "כסא רחמים", קיבל את הבשורה הטובה. ועם שומעו את הבשורה, עצר הכל ובשמחה אדירה, קרא מייד לתלמידי הישיבה לעצור ולקרוא את פרק ק' בתהלים - "מזמור לתודה". בדבריו הדגיש מורנו הרב כי "כח התורה הוא שפועל מעל הכל". "ולכן" קרא הגר"צ, "היום נוסיף בלימוד, ונאריך את סדר שלישי".


בדרשתו השבועית שהתקיימה בסמיכות, סיפר מורנו הגר"צ כי ביממה שאחרי מתקפת הטילים והכטבמי"ם מאיראן (בחודש ניסן האחרון. יש"כ), נכח יחד עם מרן רבנו ראש הישיבה שליט"א באזכרה בעיר הרצליה, "ושם בסיומה של האזכרה" סיפר הגר"צ, "עצר ראש הישיבה את הכל, וקרא לכל הקהל לקרוא יחד "נשמת כל חי", זאת על מנת שלא לשכוח, ולהודות לקב"ה על כל ניסיו ונפלאותיו עמנו. וכך גם עכשיו" אמר מורנו הרב, "אנו מחויבים להודות לקב"ה על נפלאותיו".


בסיום הדרשה פצחו כל תלמידי הישיבה בשירה ספונטנית של "עוצו עצה ותופר".

0 תגובות

Comments


bottom of page