top of page
תמונת הסופר/תמערכת האתר

וכל פטר חמור תפדה | קיום המצווה הנדירה ברוב עם בעיר הרצליה

לפני מספר ימים נערך בעיר הרצליה אירוע נדיר של מצוות פדיון פטר חמור, ברוב עם ובציבור גדול בניהם הורי ומשפחות חטופים, ובמעמד כלל רבני העיר ובראשם הגאון רבי לירן ישי שליט"א.



במעמד המיוחד שנערך בימים אלו בהם המשא ומתן לשחרור החטופים בעיצומו, הזכירו הרבנים את דברי הזוהר הקדוש שכתר כי החמור משול לסטרא אחרא ולאומות העולם והשה משול לעם ישראל, הרבנים התפללו יחד עם הקהל לשחרור כל החטופים המשולים לשה ולפדיונם מאת הישמעלים המשלוים לחמור בקרוב.


הגאון הרב לירן שליט"א שנשא את המשא המרכזי, כיוון בדבריו אל האבות והאמהות הרבות שנמצאו בקהל, ודיבר על חשיבות החינוך הטהור ועל כך שכאשר ישנה מצווה נדירה כמו פדיון פטר חמור אזי נאספים המונים אך אם יחשב האדם באמת יראה כמה וכמה מצוות נמצאות אצלו בביתו בכל רגע כאשר מחנך את ילדיו בדרך התורה והמצוות. בייחוד האריך הרב לחזק את חומת הקדושה אל מול המכשירים והמסכים ובפרט בעת כזו של חופש ופורקן.



עוד דברו הרבנים ואמרו כי חשוב לדעת שמבואר כי עריפת החמור הוא קנס לאדם שיש לו חמור שלא פדה אותו בשה. כאילו התורה אומרת לו, אם לא השכלת להבין שחובתו של יהודי להגביה את מעשיו ולקדש את החומר – החמור, לרוח – לשה אתה לא תזכה ליהנות ממנו, וחובה עליך לערוף את ראשו, והוא אסור בהנאה.


יש לציין שאף העורף מזכיר לנו אותיות של "פרעה" לומר לך, ראה מה קרה לפרעה שהקשה עורף ולא רצה להוציא את עם ישראל ממצרים, אף אתה אם תקשה עורפך ותטבע בים של החומריות והתאוות בסוף הקב"ה יערוף לך את החומריות ותצא קרח מזה ומזה.



בסיומו של הערב המרומם התרכזו הקהל לרגעים של קבלת עול מלכות שמים יחד עם הרב, לשחרור החטופים לרפואת הפצועים ולישועת עם ישראל כולו במהרה.




0 תגובות

Comments


bottom of page