top of page
תמונת הסופר/תמערכת האתר

בעקבות דברי מרן ראש הישיבה: מורנו הרב צמח מצטרף לקריאת ראשי הישיבות

בצל הפרסומים וההיתכנות הגוברת על הכוננות בצה"ל לשליחת צווי גיוס כבר באופן מיידי לתלמידי הישיבות, מורנו הגר"צ מאזוז בהוראה לתלמידי הישיבה, זאת במקביל להוראת מרן רבנו ראש הישיבה שליט"א • כל הפרטים


מורנו הרב צמח אמש בהתייעצות עם אחיו מרן רבנו ראש הישיבה שליט"א | צילום: מ.א.ח


אמש דווח כי בהתאם לפסיקת בג"צ, והוראת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מאירה, בצה"ל מתכוננים החל מיום ראשון הקרוב לשלוח כ-3,000 מכתבים לזימון לצו ראשון. ידיעה שאושרה מאוחר יותר באופן רשמי ע"י דובר צה"ל.


כזכור בשבוע שעבר עם הפרסומים על כוונת צה"ל לממש את הוראת בג"צ והיועמשי"ת בפועל, התכנסו ראשי הישיבות הספרדים והאשכנזים לחוד, והחליטו פה אחד בשתי האסיפות, כי בהתאם למצב כעת על בני התורה לא להיענות לצוי הגיוס, ולא להתייצב כהוראת צה"ל, כל עוד לא יוסדר מעמדם של בני הישיבות כראוי. מי שהשתתף מטעמו של מרן ראש הישיבה רבנו הגר"מ מאזוז שליט"א בכינוס ראשי הישיבות הספרדים וחתם על מכתב הרבנים, היה הגאון רבי מרדכי מאזוז שליט"א, ראש ישיבת "דרכי העיון".


הבוקר (רביעי) יצא מורנו הרב צמח והביא לתלמידים את דברי ראשי הישיבות בעניין הגיוס, וקריאתם הברורה שלא להתייצב, זאת במקביל לקריאתם הקדושה שעל תלמידי הישיבות להמשיך ולשקוד על דלתות התורה הקדושה, ולא לשוח או להתעסק בעניינים אלו כלל.


דבריו של מורנו הגר"צ מגיעים בעקבות הוראתו וקריאתו הברורה של מרן רבנו ראש הישיבה שליט"א, כבר ביום שאחר פסיקת בג"צ, כי לדעתו על תלמידי הישיבה לנהוג כפי שיורו להנהיג לנכון ראשי הישיבות, וכפי שינהגו בפועל שאר תלמידי הישיבות הקדושות.


נזכיר כי בדבריו אמר רבנו ראש הישיבה: "כתוב בגמ' כתובות (דף ג' ע"ב) "גזירה עבידא דבטלא" - גזירה עשויה להתבטל" אמר מרן, וקרא "לא לעשות מריבות. מה שיעשו הישיבות, תעשו אתם. יש ישיבות שיש בהם עשרות אלפי תלמידים, כולם הולכים להתגייס?! ודאי שלא! אז אנחנו צריכים ללכת, עם כל הישיבות. מה שהם יעשו - הם ורבותיהם - נעשה אנחנו. וה' יתברך יבטל מעלינו את הגזירה הזאת, עם כל הגזירות הרעות שבעולם". בהתאם להוראה זו של מרן רבנו ראש הישיבה בזמנו, יצא הבוקר מורנו הרב צמח בהוראה הברורה לתלמידי הישיבה.

תגובה 1

1 Comment


יתכן וצריך גם כן לדרוש מראשי הצבא שהם מצהירים שהם כפופים לממשלה בלבד ולא לשום גורם אחר כולל בג"ץ

וגם אם יש רפורמה משפטית הצבא כפוף לממשלה בלבד

Like
bottom of page