top of page
תמונת הסופר/תמערכת האתר

ישמח צדיק כי חזה נקם | תגובות רבותינו על חיסול אויבי ישראל

ביממה האחרונה חוסלו שניים מאויבי ישראל הבכירים ביותר ואשר היו אחראיים לרצח יהודים רבים. כיהודים מאמינים בני מאמינים, אנו זוכרים כי ה' אלוקינו הוא הנותן לך כח לעשות חיל, ומודים לו על כך ועל כל החסדים הניסים והנפלאות שעשה עימנו בכלל ובמלחמה הנוכחית בפרט, אשר עין בעין רואים את השגחתו יתברך על עמו ישראל.



הבוקר (רביעי) לאחר תפילת שחרית הראו למרן ראש הישיבה רבנו הגר"מ מאזוז שליט"א את קטע הזוהר בחוק לישראל השייך להיום, המדבר בעניין רשעי אומות האולם הנלקחים מן העולם בטרם עיתם בשל יחסם לעם ישראל, ושמח מרן בזה כמוצא שלל רב.


בהמשך היום, כשעלו מורנו הגאון הגדול רבי צמח מאזוז שליט"א וחברי בד"ץ משפט וצדק לציונו של בנימין בן יעקב [כאן], נשא הרב דברים בעניין חובת ההודאה לה' על חסדיו לעמו ואמר יחד עם הנאספים "מזמור לתודה".


עוד ראוי לציין בעניין, את דברי הר"ן בדרשותיו (י') בנושא "כוחי ועוצם ידי" - "וזכרת את ה'", המאירים באור בהיר למעיין בהם: "ואמרת בלבבך כחי ועצם ידי וגו' וזכרת את ' אלהיך כי הוא הנותן לך כח לעשות חיל, רצה בזה כי עם היות שאמת שיש באישים סגולות מיוחדות לדבר מהדברים כמו שיש אנשים מוכנים לקבל החכמה, ואחרים מוכנים לשית עצות בנפשם לאסוף ולכנוס, ולפי זה יהיה אמת בצד מה שיוכל העשיר לומר כחי ועצם ידי עשה לי את החיל הזה, עם כל זה עם היות שהכח ההוא נטוע בך זכור תזכור הכח ההוא מי נתנו בך ומאין בא, והוא אומרו וזכרת את ה' אלהיך כי הוא הנותן לך כח וגו'. לא אמר וזכרת כי ה' אלהיך נותן לך חיל, שא"כ היה מרחיק שהכח הנטוע באדם לא יהיה סבה אמצעית באסיפת ההון, ואין הדבר כן, ולפיכך אמר כי עם היות שכחך עושה את החיל הזה תזכור נותן הכח ההוא ית'."

0 תגובות

Comments


bottom of page