top of page
תמונת הסופר/תמערכת האתר

אין לנו שפה משותפת איתם | דברי מרן בצל גזירת הגיוס

בצל גזירת הגיוס והודעת צה"ל כי החל מהשבוע ישלחו צווים לאלפי בחורים ואברכים, מסר מרן ראש הישיבה רבנו הגר"מ מאזוז שליט"א את דבריו ביד חתנו הגאון רבי ליאור כהן שליט"א שהעביר את השיעור השבועי.



הגאון רבי ליאור כהן שליט"א, ראש ישיבת "מאור יוסף", אמר בפתח השיעור "ברשות מרן מלכא - שאני אומר תחילה דברים בשליחותו - בורא עולם יתן לו בריאות איתנה ונהורא מעלייא. בנושא עניין הגיוס, באשר שאלו כיצד לנהוג. מרן הורה כעת - וגם לפני כן הביע דעתו - שאין לשתף שום פעולה, לא ללכת לשם, כל עוד הם לא יודעים בערך התורה, וכמה שכוח התורה הוא זה שמגן על עם ישראל, אין לנו שפה משותפת איתם. אין לנו ללכת לשם, ולא לעשות שום דבר עד שירחמו עלינו ממרומים".


בהמשך דבריו הביא הרב מפרשת השבוע, שאפי' אצל בלק כאשר רצה לקלל את עם ישראל ידע מה הכוח של עם ישראל, והוא בפיהם. ולכן לא חיפש את הצבא וכיו"ב, אלא שלח לקרוא למי שכוחו בפיו, הלא הוא בלעם. "הכוח של עם ישראל בתורה, זה החוסן האמיתי של עם ישראל".


כמו כן הביא הגר"ל את המעשה שהובא בגמרא עם רבי יהודה בן בבא, שהסמיך את החכמים במקום נידח. ולימד עד כמה נראה מהמעשה, כמה הייתה השקעתם של הרומאים בחקירה ובמידע על מקום הסמיכה ולימוד התורה, וכל זאת כי הם "הם ידעו מה הכח של עם ישראל, מה זה להמשיך את התורה של עם ישראל. מה זה כאשר בונים עוד דור של תלמידי חכמים. הם הרשעים האלה הבינו את זה. מה שלצערנו הרב "ישראל לא ידע עמי לא התבונן". מה הכח הזה של התורה הקדושה... הם באו בחמת זעם, נגד הדבר הזה. כי הבינו ששם צריך לרכז את המידע, ולא איפה שמחנות הצבא או איפה ששם מתאמנים החיילים, לא שום דבר! הרומאים ידעו איפה מוקד הכוח של עם ישראל, ושם הם התרכזו".


בהמשך השיעור הוסיף הרב שליט"א לדבר במעלת התורה הקדושה ובמעלת לומדיה.

0 תגובות

Comments


bottom of page