top of page
תמונת הסופר/תמערכת האתר

גזירת הגיוס | גדולי ישראל הקימו מערך שייתן מענה

גדולי הרבנים וראשי הישיבות הספרדים בראשות רבותינו; מרן רה"י הגר"מ מאזוז, רה"י הגר"מ צדקה, זקן מועצת חכמי התורה הגר"מ מאיה, יוצאים במיזם רחב היקף שיכלול סיוע משפטי ואישי לכל בחור חרדי שאינו מתייצב בלשכות הגיוס כהוראת מרנן ורבנן גדולי ישראל.


משה ויסברג | בחדרי חרדים | 4/08/2024


הרה"ג רבי דניאל זיאת בהתייעצות אצל מרן ראש הישיבה


מלבד מרנן גדולי ישראל, עוד חתמו על המכתב והצטרפו לקריאה: הגר"ש בצלאל - ר"י פורת יוסף, הגר"י תופיק אביעזרי – רב ואב"ד ביתר, הגר"ש מחפוד - אב"ד יורה דעה, הגרי"ח סופר – ר"י כף החיים, הגרב"צ מוצפי – ר"י בני ציון, הגר"ב שמואלי – ר"י נהר שלום, הגר"ב שרגא – ראב"ד ירושלים, והגר"צ כהן ר"י תורה ודעת.



במכתבם כתבו הרבנים כי "הנה בהכרח נוצר כעת צורך דחוף ומיידי להעמיד מערכת מוסמכת שתתן לבני הישיבות מענה מקצועי, רוחני וכו' לכל בחור שיקלע לסיבוך מול הרשויות. וכבר במכתב שנחתם ע"י למעלה מ-40 גדולי חכמי התורה שליט"א נכתב כי "גדולי ישראל יפעלו להקמת מענה לבחורים" וכו'.


"ועתה בשליחות ובהורמנא של כלל גדולי ישראל שליט"א שהשתתפו באסיפה, הננו לסמוך ידינו על הארגון הקדוש "אגודת בני הישיבות" שבראשות הרה"ג ר' דניאל זיאת שליט"א, אשר נתמנה על ידינו להקים ולהפעיל מערכת זו ע"י טובי המומחים ואנשי המקצוע, ולפעול עפ"י דעת תורה, על מנת לעמוד לימין הבחורים והאברכים שיקלעו לסיבוך מול הרשויות, ולארגן את כל הסיוע הנדרש הן מבחינה משפטית והן לגבי שאר הבחינות.


"והננו בקריאה לעקוב אחר הוראות "אגודת בני הישיבות" ולנהוג ככל ההנחיות שימסרו על ידם, כי הם שלוחי דרחמנא ושלוחי דידן, לבל ינוח שבט הרשע ח"ו על הציבור החרדי ובני הישיבות הקדושות. והננו בברכה שחפץ ה' בידם יצלח לעמוד על משמרת הקודש, ולהרים קרנם של בחורי ישראל בעמידה איתנה מול כל המבקשים חלילה לפגוע בהם. ובזאת באנו על החתום למשמרת עולם התורה והישיבות הקדושות".


זקן המועצת הגר"מ מאיה אף הוסיף בכתב ידו: "בואו ונחזיק טובה ל"אגודת בני הישיבות", שבאו לחזק את לומדי התורה ולדאוג לכל צורכי השעה. יהי רצון וחפץ השם בידם יצלח ונזכה לגאולה השלמה אמן."


את ניהול המערך קיבל על עצמו הרה"ג ר' דניאל זיאת את השליחות החשובה של גדולי הדור, והוא יעמוד בפועל בראש ארגון "אגודת בני הישיבות".


נמסר, כי מטרת הארגון הינה, לאגד את הבחורים שאינם מתייצבים בלשכות הגיוס כהוראת מרנן ורבנן, ולהעניק להם את הגב הציבורי והכח שבהשתייכות לקבוצה מגובשת. כחלק משאיפת "אגודת בני הישיבות", יערוך הארגון כינוסי הסברה לבחורים בהם יובהרו להם העניינים המשפטיים, ויחולקו להם חוברות הסברה ייעודיות שתפרטנה בצורה ברורה את החוקים וההשלכות המשפטיות הנובעות מאי-ההתייצבות.


מלבד זאת, יעניק הארגון מענה משפטי במוקד טלפוני ייעודי, וכמובן ליווי משפטי ואישי מלא בזמן המעצר, הכולל עו"ד מומחה, ליווי בבית הדין הצבאי, סיוע בשיפור תנאי הכליאה במידת האפשר, ותמיכה לבני משפחות העצורים.

0 תגובות

Comments


bottom of page